Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Obrowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Obrowo.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wśród opublikowanych dokumentów część plików PDF nie posiadają warstwy tekstowe,
- wśród opublikowanych plików część grafik nie posiada opisu alternatywnego i/lub posiada opis jednowyrazowy,
- w strukturze serwisu część podstron posiada nazwy powtarzające się i/lub nie posiadające sensu poza kontekstem (którym są ich nadrzędne strony),
- na części podstron występują "udawane" listy.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
- pliki PDF będą sukcesywnie dostosowywane,
- opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane,
- nazwy podstron będą sukcesywnie uzupełniane,
- listy "udawane" będą sukcesywnie formatowane jako listy numerowane/nienumerowane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Przemysław Cąbrowski - mejlowo informatyk@obrowo.pl lub telefonicznie +48 56 678 60 22.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Przemysław Cąbrowski,
- Dane teleadresowe: Urząd Gminy Obrowo, Aleja Lipowa 27, 87-126 Obrowo,
- Adres e-mail: informatyk@obrowo.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Parking przed budynkiem Urzędu jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – występuje odpowiednie oznakowanie pionowe i poziome. Podjazd dla wózków i osób z ograniczeniami ruchowymi jest udostępniony do użytkowania – jednak z uwagi na trwającą pandemię Covid-19 – główne wejście do budynku jest od strony ul. Aleja Lipowa. Osoby, które poruszają się na wózkach bądź są z ograniczeniami ruchowymi i chcą dostać się do budynku Urzędu od strony parkingu, gdzie występuje podjazd, proszone są o zgłaszanie tej kwestii w sekretariacie Urzędu drogą telefoniczną 56 6786022 lub przez inną osobę. Nie potrzeba się umawiać, wystarczy zadzwonić w chwili przybycia do Urzędu. Panie z sekretariatu dysponują kluczami do drzwi ewakuacyjnych od strony parkingu. Informacja z instrukcją wejścia do budynku Urzędu od strony podjazdu jest zamieszczona na drzwiach od strony parkingu, jak i na drzwiach od strony ul. Aleja Lipowa oraz na stronie internetowej Urzędu i BIP.
Wejście główne do budynku Urzędu odbywa się od strony ul. Aleja Lipowa po schodach, bez barierek. Korytarze urzędu są szerokie, dobrze oświetlone. Brak platform przyschodowych. Brak wind. Brak tablic kontrastowych, czy tablic w języku brajla dla osób niewidzących lub słabowidzących. Brakuje oznaczeń dot. możliwości wejścia do budynku z psem asystującym/psem przewodnikiem.
Toaleta na parterze budynku jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych (szerokie drzwi i odpowiednie uchwyty przy toalecie).
Dostępność na I piętro budynku Urzędu w czasie trwania pandemii Covid-19 jest ograniczona. Osoby, które potrzebują pomocy urzędników proszone są o zgłaszanie się do sekretariatu Urzędu. Sekretarki ustalają, który z urzędników może pomóc i dany urzędnik schodzi do klienta.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak urządzeń dla osób z wadami słuchu (nie ma dostępności pętli indukcyjnych). W urzędzie nie ma osoby, która ma przeszkolenie do języka migowego (PJM).Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2025-02-14 12:19
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
- Raport (PDF) 105.14kB
drukuj (Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego)
Metryka
- opublikował: Przemysław Cąbrowskidata publikacji: 2021-03-31 08:56