Zgodnie z § 11 pkt. 6 Zarządzenia Wójta Gminy Obrowo nr 72/2024 z dnia 17 lipca 2024 r. w skład Referatu Oświaty i Sportu wchodzą następujące stanowiska pracy:
- Kierownik Referatu;
- Wieloosobowe stanowisko ds. oświaty i sportu;
- Koordynator sportu;
- Opiekunowie dowozu osób niepełnosprawnych. Sprzątaczki;
- Opiekun przewozu dzieci i młodzieży (w czasie do i ze szkoły). Sprzątaczka;
- Opiekuna przewozu dzieci i młodzieży (w czasie do i ze szkoły). Pracownik gospodarczy;
- Kierowcy autobusów;
- Stanowisko ds. funduszy zewnętrznych;
- Stanowisko ds. inwestycji.
Zgodnie z § 18 do zadań i kompetencji Referatu ds. Oświaty i Sportu należy:
- Prowadzenie spraw wynikających z przepisów oświatowych w tym. m.in. ustaw o systemie oświaty, Prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela, ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, prowadzanie spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Obrowo.
- Przygotowywanie i prowadzenie obsługi techniczno – organizacyjnej konkursów na stanowiska dyrektorów szkół.
- Przygotowywanie postępowań o nadanie stopnia awansu zawodowego dla nauczycieli mianowanych.
- Współdziałanie z Kuratorem Oświaty w zakresie:
a. oceny pracy dyrektorów szkół i placówek,
b. badania jakości pracy szkół i przedszkoli. - Współdziałanie z innymi instytucjami państwowymi i organizacjami w zakresie funkcjonowania i rozwoju oświaty i sportu.
- Przygotowywanie i rozliczanie konkursów otwartych na sport.
- Prowadzenie spraw organizacyjnych szkół.
- Przygotowywanie decyzji dotyczącej pomocy de minimis pracodawcom kształcącym młodocianych pracowników
- Przygotowywanie dokumentacji związanej z opiniowaniem arkuszy organizacyjnych szkół.
- Prowadzenie systemu informacji oświatowej (SIO).
- Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
- Prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki.
- Opracowywanie prognoz, analiz, ocen oraz sprawozdań w ramach prowadzonych spraw.
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta Gminy, w części dotyczącej zakresu działania tego stanowiska.
- Organizacja dowozu dzieci do szkół i placówek.
- Współdziałanie z placówkami oświatowymi w realizacji projektów i innych przedsięwzięć.
- Prowadzenie spraw z zakresu pomocy materialnej i motywacyjnej dla uczniów, wydawanie decyzji.
- Współdziałanie z koordynatorem sportu w zakresie rozwoju kultury fizycznej na terenie gminy.
- Realizacja wniosków o udzielanie dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym.
- Opiniowanie projektów organizacyjnych placówek na dany rok szkolny.
- Koordynowanie funkcjonowania oraz nadzór i kontrola działalności publicznych szkół podstawowych i liceum, szkoły muzycznej oraz przedszkoli publicznych.
- Współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi.
- Sprawowanie nadzoru nad kierowcami autobusów gminnych i busa do przewozu osób z niepełnosprawnościami (m.in.: czas pracy, karty pracy, rozliczanie paliwa, przechowywanie danych z tachografów autobusów oraz przekazywanie danych z karty kierowcy i tachografów autobusów do działu kadr celem ewidencji czasu pracy; sprawowanie pieczy nad Kartą Przedsiębiorcy).
- Redagowanie kwartalnika gminnego „Kurier Obrowa”.
Metryka
- opublikował: Przemysław Cąbrowskidata publikacji: 2017-01-24 15:25
- zmodyfikował: Maciej Kamińskiostatnia modyfikacja: 2024-11-05 15:05
Rejestr zmian
- zmieniono 2017-01-24 15:28 przez Administrator - UG Obrowo
- zmieniono 2020-11-13 10:23 przez Przemysław Cąbrowski
- zmieniono 2020-11-13 10:24 przez Przemysław Cąbrowski
- zmieniono 2024-11-05 15:05 przez Maciej Kamiński